تغییر در برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام رضا(ع) + ویدئو زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای سلامتی رئیس جمهور دست به دعا برداشتند + فیلم جشن «امام رضایی‌ها» در سراسر کشور برگزار می‌شود ۱۱ هزار جشن «زیر سایه خورشید» در کشور، دل‌های عاشقان را روانه حرم امام مهربانی‌ها کرد برگزاری جشن خیابانی خانوادگی در شب ولادت امام‌رضا‌(ع) جشنواره امام‌رضا‌(ع) بر ترویج معارف اهل‌بیت(ع) تأکید ویژه دارد آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع) یادی از شهید محمدمهدی خادم الشریعه | مجاور ابدی ایوان طلا دهه کرامت؛ فرصتی برای بازخوانی شاخصه‌های کرامت درباره حدیث سلسله‌الذهب | دژ توحید و امامت در کلام حضرت رضا(ع) همه چیز درباره مهمانسرای حضرت رضا علیه السلام | بفرمایید برکت اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی برگزار شد + فیلم آزادی ۹ نفر از زندانیان بیرجند به برکت حضور پرچم رضوی برگزاری «جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها» در مشهد مقدس + جزئیات گردهمایی دست‌اندرکاران همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خطیب فرهنگ | درباره مرحوم فخرالدین حجازی سیاست‌ورزی در پس پرده آکادمیا گردهمایی رؤسای ستاد‌های توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور، در مشهد برگزار شد + فیلم توزیع ۳۰۰۰ غذای گرم بین سیل زدگان منطقه سیدی مشهد
سرخط خبرها

بهره‌برداری ۸ پروژه درمانی و آموزشی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد | درمان روزانه ۱۵ زوج نابارور در مرکز جدید

  • کد خبر: ۱۵۱۸۴۸
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
بهره‌برداری ۸ پروژه درمانی و آموزشی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد | درمان روزانه ۱۵ زوج نابارور در مرکز جدید
آیین افتتاح هم‌زمان هشت پروژه درمانی در بیمارستان امام رضا(ع) که با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی به بهره‌برداری رسیده است، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران، اصحاب رسانه و کادر درمان در تالار شهید هاشمی نژاد این بیمارستان برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین افتتاح هم‌زمان هشت پروژه درمانی در بیمارستان امام رضا(ع) که با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی به بهره‌برداری رسیده است، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، سعید کریمی معاون وزیر بهداشت، محمدعلی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمود شبستری رئیس بیمارستان امام رضا (ع) و جمعی از مدیران، اصحاب رسانه و کادر درمان در تالار شهید هاشمی نژاد این بیمارستان برگزار شد.

درمان روزانه ۱۵ زوج نابارور در مرکز جدید

محمود شبستری رئیس بیمارستان امام رضا (ع) در ابتدای این مراسم ضمن تمجید از حمایت آستان قدس رضوی از حوزه درمان اظهار کرد: از زمان تأسیس این بیمارستان تاکنون بیش از ۹۳ سال می‌گذرد و از ظرفیت ۱۸۳۰ تخت در این بیمارستان، هم‌اکنون بیش از ۱۴۳۰ تخت فعال هستند و در حال حاضر هم حدود هزار و ۱۰۰ بیمار در این بیمارستان بستری هستند.

وی افزود: روزانه حدود هزار دانشجو از رده فوق تخصص تا غیر در این بیمارستان آموزش می‌بینند و علاوه بر این، حدود ۶۰۰ نفر از کادر درمان این بیمارستان نیز متخصص و فوق تخصص هستند. این ظرفیت بزرگ آستان قدس رضوی است که فراتر از دارالشفای امام رضا (ع) و پشتیبانی‌های دارویی و خدمات درمانی، با حمایت از پروژه‌های نیمه‌تمام بیمارستان امام رضا (ع)، در‌های تازه‌ای از خدمات درمانی را پیش روی مردم باز می‌کند.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: یکی از این پروژه‌ها، مرکز درمان ناباروری میلاد است که با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، ۱۵۰۰ مترمربع مساحت و در سه‌طبقه احداث شده است که دارای سه اتاق عمل و تجهیزات پزشکی مدرن است و طبق برآورد‌های صورت گرفته، روزانه ۱۵ زوج در این مرکز با تعرفه دولتی مورد درمان قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، دو دستگاه «براکی‎تراپی» و «CT سیمولاتور» و اتاق عمل مربوطه آن، سه پروژه دیگری است که در مجموع ۵۶۰ میلیارد ریال برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی اتاق عمل «اینترونشنال» با ۱۰۰ مترمربع مساحت و ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، بهره‌برداری از دستگاه آنژیوگرافی ویژه، اهدایی بیمارستان فوق تخصصی رضوی به بیمارستان امام رضا (ع)، مرمت و بازسازی بخش هماتولوژی و پاویون کادر پزشکی، خرید تجهیزات کمک‌آموزشی و ایجاد هشت اتاق ایزوله بستری بیماران تنفسی و عفونی، از دیگر پروژه‌های درمانی و آموزشی بیمارستان امام رضا (ع) است که با حمایت آستان قدس رضوی و مجموعاً به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

درمان ناباروری، راهبرد مهم نظام است

سعید کریمی معاون وزیر بهداشت در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: دستگاه آنژیوگرافی ۲۵۶ فقط یک نمونه از مواردی است که تاکنون از خارج کشور و به‌صورت محدود امکان واردات آن وجود داشت و به‌شدت از این بابت در محدودیت بودیم. با این حال، به برکت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، شرایطی ایجاد شده که اکنون این دستگاه و بسیاری از دستگاه‌های دیگر در داخل کشور تولید می‌شود و به‌صورت انبوه، راه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: سیاست کلی نظام آن است که درمان ناباروری در اولویت قرار بگیرد. سیاست‌های جوانی جمعیت یک ضرورت راهبردی است و بر همین اساس، خدمات ناباروری تا حد ۹۰ درصد در پوشش بیمه قرار گرفته و به برکت حمایت‌های آستان قدس رضوی، روند این پیشرفت‌ها تسریع شده است.

ضرورت حمایت از گردشگری سلامت در شمال‎شرق کشور

محمدعلی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این مراسم گفت: یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که امروزه موردتوجه قرار دارد، درمان ناباروری و مشکلاتی است که در این عرصه گریبان گیر زوج‌ها شده است. اینجاست که به برکت حمایت‌های آستان قدس رضوی، شاهد هستیم که حتی گره از بخش‌های دولتی هم باز شده و شاهد ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی به مردم هستیم.

وی افزود: شمال شرق کشور با جمعیت حدود ۱۲ میلیون نفری به زیرساخت‌های درمانی متعدد و متکثری نیاز دارد؛ زیرا علاوه بر هم‌وطنان این استان‌ها، ظرفیت گردشگری سلامت هم باید موردتوجه قرار بگیرد و همه این‌ها در گرو افزایش تخت‌های بیمارستانی و تخصصی سازی خدمات درمانی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->